Software voor Claims & Deductions

Snelle en eenvoudige geschillenbeslechting in slechts één klik

Neem contact met ons op

Waarom geschillen & inhoudingen automatiseren met Esker?

Esker Claims & Deductions helpt de afdelingen Customer Service en Accounts Receivable om hun claims efficiënt te beheren en de marges te beschermen. Dankzij AI-gestuurde datavastlegging en elektronische workflow mogelijkheden beheert Esker zowel trade claims van klanten in verband met promoties en contributies van marketing, als non-trade claims met betrekking tot tekorten, beschadigde producten of verschillen in factuurprijs die doorgaans van invloed zijn op fabrikanten en distributeurs van voedingsmiddelen, dranken en consumptiegoederen.

  • Centraliseer claiminformatie

    Detecteer alle claims, ongeacht de herkomst (e-mail, korte betaling, overschrijving) en volg alle informatie op één enkele locatie.

  • Verbeter de zichtbaarheid van vorderingen en inkomsten

    Analyseer claims op datum, type of klant en bekijk de gevraagde versus geautoriseerde trends in het claimbedrag met real-time KPI's en dashboards

  • Faciliteer samenwerking tussen afdelingen

    Bij het onderzoeken en goedkeuren van claims kunt u gegevens koppelen aan bestellingen, promoties, facturen, leveringsbonnen of betalingen en eenvoudig samenwerken via een interne chattool.

Wat onze klanten zeggen...

"Esker leest de kopteksten en factureringsregels en automatiseert zo een taak met een lage waarde. Hierdoor kunnen we meer tijd besteden aan het verwerken van handels- en promotiefacturen door het toepassen van klantafspraken. Onze klantenservice heeft meer dan 500 uur per jaar bespaard, waardoor de vertegenwoordigers zich kunnen concentreren op taken met een hogere waarde."​

Susana López, Front-Office Retail Customer Service Manager, GBfoods

Lees meer

"Esker stelt me in staat om terugkerende klantclaims binnen een bepaalde periode en specifieke stadia van de klantervaring te zien. Dankzij de verhoogde zichtbaarheid ben ik in staat om processen te verbeteren op basis van nauwkeurige statistieken."

Javier Fernandez Linares, Customer Service Manager, Sanofi Spain

Lees meer

Tools om het claimproces digitaal te transformeren

Als je alles ziet, kun je alles behandelen

Dankzij intelligente dashboards met KPI-pakketten en gemakkelijk leesbare grafieken en rapporten kunnen klantenservice- en AR-managers inhoudingen, DDO en trends in de verwerking van verouderende claims in real-time volgen, terwijl ze ook claims per type, datum of klant analyseren en knelpunten in de workflow identificeren.

Zorgen over compliance? Esker heeft je gedekt. Van elk contactpunt met claims wordt een volledig controletraject bijgehouden, zodat volledige transparantie en verantwoording worden gewaarborgd tijdens het verificatie- en goedkeuringsproces.

Moe van een portaal? Bots schieten te hulp!

Veel AR- en klantenserviceafdelingen zijn pijnlijk bekend met portaalmoeheid, omdat het vaak hun taak is om ondersteunende documenten over inhoudingen op te halen uit een klantenportaal of uit bewijzen van levering, vrachtbrieven of leveringsbonnen uit vervoerders- of transportportalen. Gezien het aantal verschillende portalen dat gebruikt wordt en het feit dat niet elke gebruiker op elk portaal is getraind, is het gemakkelijk in te zien waarom portaalmoeheid vandaag de dag een echte zorg voor bedrijven is.

Esker maakt gebruik van RPA-bots en beschikbare API's (interfaces) om de integratie met de portals van uw klanten te ondersteunen om het ophalen van claimgerelateerde documenten en het betwisten van specifieke claims te automatiseren.

Zeg "vaarwel" tegen de pijn van handmatige gegevensinvoer

Om het onderzoek naar claims te vergemakkelijken gebruikt Esker verschillende lagen van AI-technologie die gegevens uit documenten extraheren en claims verrijken met betrouwbare informatie - geen handmatige gegevensinvoer meer! Esker Synergy AI is gebaseerd op een reeks technologieën die zijn ontworpen om menselijke intelligentie na te bootsen en legt gegevens vast uit klantgerichte documenten zoals betalingsovermakingen, debet nota's, promotiefacturen, kredietverzoeken of eenvoudige e-mails.

Esker Synergy AI is gebaseerd op een reeks technologieën die zijn ontworpen om menselijke intelligentie na te bootsen en legt gegevens vast uit klantgerichte documenten zoals betalingsovermakingen, debet nota's, promotiefacturen, kredietverzoeken of eenvoudige e-mails.

De nauwkeurigheid wordt gaandeweg verbeterd dankzij het vermogen van Esker Synergy om zich automatisch aan te passen aan lay-outwijzigingen door te leren van correcties van gebruikers.

Claims snel en nauwkeurig goedkeuren of betwisten

Esker integreert een goedkeuringsworkflow op meerdere niveaus in de oplossing die vooraf is geconfigureerd op basis van het claimtype (meestal trade versus non-trade) en bedrag. Dit stelt gebruikers van verschillende afdelingen in staat om claims van klanten te onderzoeken en goed te keuren/betwisten (verkopers voor claims met betrekking tot verkoopovereenkomsten en promoties, supply chain-vertegenwoordigers voor claims met betrekking tot geleverde producten, enz.).

Gebruikers van de workflow kunnen de claimcase eenvoudig aanpassen aan specifieke behoeften en aanvullende informatie en gerelateerde documenten toevoegen, en per geval andere collega's aan de claimworkflow toevoegen. Door de claim van de klant te koppelen aan de bijbehorende interne documenten (betaling, promotie, factuur, leveringsbon of bestelling), hebben medewerkers bovendien gemakkelijk toegang tot alle informatie die ze nodig hebben voor een snelle en nauwkeurige goedkeuring/betwisting van claims.

Meer inzicht in goedgekeurde claims

De oplossing van Esker kan worden geïntegreerd met elk ERP-systeem dankzij een connectiviteitssuite die meerdere ERP-integratieopties biedt door gebruik van middleware, API's of beheerde bestandsuitwisseling - dit maakt het opzetten van een oplossing in een hybride ERP-omgeving makkelijker.

De systeemintegratiemogelijkheden maken automatisch claims aan op basis van korte betalingen, voor tracking- en verdere onderzoeksdoeleinden, wanneer toegepast op Esker Claims & Deductions, Zodra claims zijn afgewikkeld/goedgekeurd in de oplossing van Esker, kunnen ze automatisch worden verantwoord in het ERP als een creditnota of op een grootboekrekening, waarbij ook eventuele resterende afschrijvingen worden verrekend als de klant al heeft betaald, maar te weinig.

Betere samenwerking ontmoet verbeterde communicatie

Een interne chattool stelt gebruikers in staat om deelnemers aan een bepaalde claim toe te voegen en informeel aanvullende informatie te verzamelen zonder de meer formele goedkeuringsworkflow te hoeven doorlopen. Deze interne conversaties zijn direct zichtbaar voor alle bijdragers aan de claim.

Gebruikers kunnen claims ook rechtstreeks met klanten verduidelijken of betwisten, met behulp van externe conversaties. Er zijn vooraf gedefinieerde templates beschikbaar voor e-mailcommunicatie, wat zorgt voor consistentie en tegelijkertijd een persoonlijk tintje toevoegt. Wanneer klanten antwoorden, worden hun antwoorden automatisch aan de claim toegevoegd om ervoor te zorgen dat de context duidelijk is en er geen informatie verloren gaat.

Verminder tijd, complexiteit en kosten


Het beheer van klantenkortingen automatiseren
Rapport downloaden

Aanbevolen inhoud

You’re in good company. Explore some of the other companies and AP leaders that have benefited from automating their processes with Esker.
No Results Found.

Onze partners

  • Coming Soon
Top