RETAIL & CONSUMENTENGOEDEREN

Digitale P2P-oplossingen die de huidige retailers meer slagkracht geven

BEKIJK DE VIDEO

OPTIMALISEREN VAN IEDERE STAP IN HET P2P-PROCES

Veel winkeliers realiseren zich in toenemende mate dat ze zo efficiënt en wendbaar mogelijk moeten worden, omdat ze anders achterop raken in het huidige, continu ontwikkelende, op technologie gebaseerde en in toenemende mate concurrerende zakelijke landschap. Als gevolg daarvan moeten ze naast het zich richten op verbeteringen in het front-end-proces deze focus ook uitbreiden naar back-end-processen, met name in de procure-to-pay-cyclus. Hier komt Esker om de hoek kijken.

Retailers kunnen strategische waarde winnen door P2P-functies digitaal te transformeren en hun financiële teams de zaken niet langer handmatig te laten verwerken, zodat ze zich kunnen richten op taken met meer toegevoegde waarde. Door het automatiseren van end-to-end P2P-cycli creëert u een productievere werkomgeving met gestroomlijnde workflows. Hierdoor is een snellere, nauwkeurigere factuur-verwerking mogelijk, naast aanzienlijk lagere kosten en een complete controle over het uitgaven-beheer.

UITDAGINGEN VOOR DE DETAILHANDEL DIE WIJ HELPEN OPLOSSEN

Met Eskers P2P-automatiseringsplatform kan de retail hun meest voorkomende, industrie-eigen uitdagingen overwinnen, waaronder:

  • Persona Block Icon: 
    Persona Block Title: 

    COMPLEXE BUSINESS REQUIREMENTS

    Persona Block Text: 

    Niet iedereen is gebaat bij een standaardaanpak. Retailers moeten kunnen omgaan met toleranties (bijv. te weinig artikelen ontvangen, artikelen te laat ontvangen), meerprijzen en over-ontvangsten om specifieke vereisten voor de detailhandel mogelijk te maken.

  • Persona Block Icon: 
    Persona Block Title: 

    HOGERE OPERATIONELE ONKOSTEN

    Persona Block Text: 

    Het is voor retailers moeilijk om winstgevend te blijven, wanneer ze te maken krijgen met stijgende kosten voor het bereiken van consumenten, een grotere vraag naar kwaliteit en transparantie van de supply chain en daarnaast ook nog eens het streven naar een groene en ethische inkoop-politiek.

  • Persona Block Icon: 
    Persona Block Title: 

    ONVERMOGEN OM UITGAVEN ONDER CONTROLE TE HOUDEN

    Persona Block Text: 

    Inefficiënte handmatige taken stuwen de kosten van de factuurverwerking op en vergroten het risico van menselijke fouten. Hierdoor is het moeilijk om de uitgaven te beheren. Dit leidt tot ongemerkte inkopen en het niet-naleven van het uitgavenbeleid van het bedrijf.

  • Persona Block Icon: 
    Persona Block Title: 

    DUBBELE BETALINGEN

    Persona Block Text: 

    Vaak hebben retailers een enorm aantal leveranciers over de ganse wereld. Dit vergroot het risico op dubbele facturen en dubbele betalingen. Met weinig tot geen inzicht in de factuurstatus (ontvangen, goedgekeurd of betaald) dienen leveranciers facturen vaak meerdere keren in, in de hoop sneller betaald te worden.

  • Persona Block Icon: 
    Persona Block Title: 

    BEHEREN VAN FACTUREN UIT MEERDERE RECHTSGEBIEDEN

    Persona Block Text: 

    Een groot facturen uit verschillende geografische regio's betekent ook dat u meerdere talen, valuta en wisselkoersen moet beheren. Dit kan in een manuele omgeving snel tot problemen leiden en is ook vaak de oorzaak van fouten in de financiële reporting en potentieel ernstige compliance-problemen.

  • Persona Block Icon: 
    Persona Block Text: 

    Retailers worstelen met het manueel beheren van leveranciersinformatie, zoals contract renewals, naleving van sector-certificeringen, verzekeringen en andere policies.

“Eskers Al-based recognition heeft het manuele werk significant verminderd. We kunnen ons nu richten op het verbeteren van andere factoren binnen ons departement. De interface is zeer gebruikersvriendelijk en meteen te hanteren voor nieuwe werknemers. Hierdoor konden we tijd besparen bij het trainen van nieuwe medewerkers.”​
Wynona Ho │ Accounts Payable Manager │ Pet Lovers Centre

EEN TRANSPARANT LEVERANCIERS-ECOSYSTEEM CREËREN

    • Zorg voor transparantie van de supply chain, procesnaleving en bescherming uw business door het verifiëren van leveranciersdata en de garantie dat aan de regelgeving wordt voldaan.
    • Vereenvoudig de onboarding van leveranciers en verminder de afhankelijkheid van bepaalde leveranciers. Hierdoor blijven retailers wendbaar en kunnen ze snel van leverancier veranderen.
    • Moedig participatie van leveranciers aan met een gebruiksvriendelijke portal en bespaar zo tijd en kosten voor leveranciersmanagement en onboarding.
    • Lever selfservice-toegang tot betaalinformatie via een online portal, zodat leveranciers hun facturen kunnen volgen en eenvoudig kunnen samenwerken met behulp van chat tools.
    • Registreer facturen in iedere formaat, waaronder papier, xml, pdf en edi, zodat retailers facturen van alle mogelijke leveranciers kunnen accepteren.
    • Voldoe aan de internationale compliance voor bedrijven die werken met meerdere talen, valuta en locaties.

VERHOOG MARGES OM STIJGENDE KOSTEN TE COMPENSEREN

    • Stroomlijn betalingen en cash, zodat u leveranciers op tijd kunt betalen en profiteer van kortingen voor vroegtijdige betaling.
    • Krijg inzicht in de uitgaven voor merken en regio's en realiseer aanzienlijke kostenbesparingen.
    • Vergroot de automatische matching rates en stimuleer de snelheid voor instant factuurverwerking.
    • Verlaag de verwerkingstijd van facturen en maak het monitoren van KPI's mogelijk om financiële prestaties en leveranciers-relaties te verbeteren.
    • Optimaliseer uw ERP-investering door naadloze solution-integratie met meerdere ERP-systemen.
    • Krijg toegang tot operationele en financiële statistieken (verwerkingstijd, productiviteit, prestaties, etc.) dankzij dashboards en analyses.
    • Verhoog de productiviteit, aangezien financiële teams enkel nog uitzonderingen hoeven te verwerken en prioriteiten kunnen stellen op belangrijke criteria.
“We waren ook onder de indruk van de kosten, de implementatietijd, de ergonomie van de oplossing en het gebruiksgemak voor onze winkels en onze boekhoudteams.”​
Ann Favier │ Vice President and CFO │ Jardiland

NIET-STRATEGISCHE UITGAVEN VERMINDEREN EN EMPLOYEE SATISFACTION VERBETEREN

  • Faciliteer de proces integratie en snellere acceptatie door users
  • Garandeer de aankoop bij uitsluitend goedgekeurde leveranciers en producten uit gereferenceerde productcatalogi, waardoor u volledig inzicht en controle behoudt over wat er wordt ingekocht.
  • Bied een traject waarbij de gebruiker centraal staat en geef medewerkers de flexibiliteit om hun favoriet device te gebruiken vanaf iedere gewenste locatie.
  • Creëer een soort interne webshop door het ter beschikking stellen van gehoste catalogi of door toegang te bieden tot online catalogi van leveranciers.

U BENT IN GOED GEZELSCHAP

Bedrijven in de retail- en consumer goods vertrouwen op Eskers AI-powered Procure-to-Pay-oplossing om efficiëntie in het complete proces mogelijk te maken.

VRAGEN STAAT VRIJ

Vragen? Opmerkingen? Ongeacht het onderwerp, we zijn ter beschikking.

You’re in good company. Explore some of the other companies and AP leaders that have benefited from automating their processes with Esker.
No Results Found.

Onze partners

  • Coming Soon
Top